Postcode Check

Top 5 pakketten

    Alles in 1 groeit in populariteit

    Geplaatst op 03 April 2014

    Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens heeft inmiddels een Alles in 1 abonnement. Dit zogenoemde Triple Play, internet + bellen en digitale Tv, bij één aanbieder toont een stijgende populariteit. Ruim 53% beschikt over een dergelijk voordeel pakket.

    Meer dan de helft heeft alles in 1


    Uit onderzoek van telecompaper blijkt dat in het vierde kwartaal van 2013, zo'n 53 procent van de Nederladse huishoudens over een Alles in 1 pakket beschikken en ruim 6 procent over een alles in 1 + mobiel abonnement bij één aabieder. dit laatste wordt door de aanbieders ook wel quad play genoemd.Uit het onderzoek blijkt verder dat met name de providers KPN, UPC en Ziggo het meest succesvol waren in het aantrekken van alles in 1 abonnees. Een opvallende stijger onder de triple play providers was KPN dochter Telfort.

    De grote providers hebben de meeste alles in 1 abonnees

    De meeste Triple Play abonnementen worden toch bij de grote providers, KPN, UPC en Ziggo afgesloten. Ruim 25 procent neemt een triple play abonnement bij Tele 2 of Online. Vreemd genoeg, want met name deze 2 internetproviders staan bekend om hun goedkope internet pakketten.

    Hoge klant tevredenheid bij Ziggo en Telfort

    Alles in 1 aanbieder Telfort behaalde in laatste 6 maanden de meeste triple play klanten. Ziggo en Telfort scoorden beiden erg goed bij de klanttevredenheid. Beide providers zouden door hun klanten het meeste worden aanbevolen bij anderen.

    Terug naar het overzicht